Strategische branding
Strategie, positionering en branding
Hoe breng je verschillende specialisaties samen tot één krachtige propositie en een gezamenlijke merkidentiteit?
Die vraag stond centraal tijdens de eerste strategische sessie die ik afgelopen zomer met Marloes en Frank mocht begeleiden.
In meerdere sessies bouwden we stap voor stap aan een stevig fundament voor hun merk. We startten met een analyse van hun kernwaarden en visie, en formuleerden samen de gezamenlijke why, how, what. Vervolgens onderzochten we met behulp van merkarchetypen welk karakter het best bij hun samenwerking past. Vanuit daar werkten we door aan de creatieve lagen: brainstormsessies over naamgeving, tone of voice en vormentaal, gevolgd door het ontwikkelen van een moodboard en visuele richting voor de huisstijl.
Door deze strategische aanpak en het stellen van de juiste vragen ontstond een merk dat de samenwerking tussen Marloes en Frank perfect weerspiegelt. Met als resultaat een heldere merkstrategie, een onderscheidende positionering en een herkenbare visuele identiteit die klaar is voor de toekomst.
“De begeleiding van Kim was helder, gestructureerd en inspirerend. Het resultaat voelt volledig als óns merk, we kunnen niet wachten om het in 2025 te lanceren.”
Marloes Sengers – PEOPLE PERSPECTIVE